CIM: Digitale groei staat in stevige (print)schoenen

De nieuw gepubliceerde bereikcijfers van het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) tonen aan dat de print titels van Sanoma standhouden. Hiermee vormen zij een duurzame en gezonde basis voor een verdere uitbouw van de talrijke digitale platformen.

In de lente maakte Sanoma haar strategische keuze bekend om volop de kaart te trekken van Vrouwen en Home&Deco. Twee domeinen waarin we al jaren een uitgebreide expertise én bereik hebben opgebouwd. Een bereik ook dat door de meest recente bereikcijfers van het CIM wordt geconsolideerd. Want met een stabiel publiek van 1,4 miljoen lezers is en blijft Libelle/Femmes d’Aujourd’hui het grootste en belangrijkste vrouwenweekblad van België. Jonge vrouwen vinden dan weer hun gading in Flair. Dat het merk nauw aansluit bij hun leefwereld, tonen de recente print bereikcijfers: meer dan 300.000 jonge vrouwen* vinden wekelijks hun weg naar het magazine en ook online sneuvelt het ene bereiksrecord na het andere. In augustus bereikte Flair.be 2,1 miljoen unieke browsers **, bijna een verdrievoudiging van haar online bereik t.o.v. het voorjaar! Met de glossy maandbladen Feeling/Gael en Marie Claire staan we dicht bij 363.000 koopkrachtige vrouwen uit de hogere sociale groepen 1-4. Zij worden maand na maand geïnspireerd door de kwalitatieve presentatie en interessante inhoud. En u kan deze klassevolle lezersgroep nog steeds bereiken tegen een zeer aantrekkelijke prijs (link glossy pack).

Ook in het domein Home&Deco brengt Sanoma relevante en ijzersterke inhoud die steeds beter haar weg weet te vinden tot bij de vele woon- en decoratieliefhebbers. De upscale stijlgids Feeling Wonen/Gael Maison, onze vaste waarde, blijft gestaag groeien: + 3% tov de resultaten in maart, + 11% op een jaar tijd ***. En ook de nieuwkomer Stijlvol Wonen/Pure Maison bewijst met de nieuwe resultaten dat het eerste succes geen toevalstreffer was, ook zij stijgt met 3%. Met een bereik van bijna een half miljoen lezers zijn de Sanoma woonbladen **** onmiskenbaar de marktleider in dit segment. Een interessant combinatie-aanbod biedt u de mogelijkheid om te bouwen op de sterkte van deze merken én om uw bereik uit te breiden met onze vrouwenmerken, aan supervoordelige voorwaarden.

 

* Bron: CIM 2014-2015/1, nationaal, paper+digital, bereik van Flair nationaal op jonge vrouwen 15-34 jaar

** Bron : CIM Internet, UB Flair nationaal Aug 2015 tov average UB Jan – April 2015

*** Bron: CIM 2014-2015/1, nationaal, print+digital..

**** Stijlvol Wonen/Pure Maison + Feeling Wonen/Gael Maison.