Sanoma gaat voor Virtual Reality

De sterke Sanoma-merken voor vrouwen en home&deco - waaronder  Flair, Libelle, Feeling en vtwonen -  bieden reeds multimediale content aan op verschillende online en social platformen. Sanoma gaat verder met deze digitalisering en start met Virtual Reality storytelling, een project dat het Google Digital News Initiative steunt met een beurs van €300.000.

In samenwerking met Nuvia wordt een gebruiksvriendelijk platform ontwikkeld zodat journalisten tegen een deadline waardevolle Virtual Reality-content met 3D, 2D en audio, kunnen ontwikkelen. En dit voor alle domeinen waar de Sanoma-merken actief zijn, van lifestyle, beauty en mode tot food, gastronomie, luxe en cultuur.

De eerste VR-reportages verschijnen na de zomer en bieden een nieuwe ervaring voor onze lezeressen die online en via een Virtual Reality-bril interessante verhalen zullen ontdekken. Ook voor adverteerders biedt Virtual Reality opportuniteiten om hun publiek een nieuwe beleving te bieden met immersieve VR-verhalen.

Denk maar aan het beleven van exclusieve beauty of fashion events, concerten of festivals. We kunnen onze communities meenemen naar vakantiebestemmingen, unieke plaatsen, en pareltjes qua architectuur en interieur toelichten. Waarom gaan we niet nog een stapje verder met lezeressen die een nieuwe collectie virtueel kunnen passen, of we voegen gamificiation toe?

De mogelijkheden zijn eindeloos, en we horen ook graag uw suggesties!

Hoe kan het Virtual Reality platform van Sanoma uw merk helpen? Laat het ons weten!

Contact

Contact Goedele Soetemans

title
B2B Marcom Product Manager